May 27, 2009

malam malam di muzium

Dua tiga hari lepas Aliff berbaik hati [hari-hari dia baik hati sebenarnya] nak belanja aku menonton Night at the Museum 2. Since aku memang fan Night at the Museum 1, aku rasa nak pergi tengok sequelnya. Jadi, kami decide untuk tengok wayang kat Sylvia Park, selepas aku shopping kat sana ;p

First time aku masuk panggung wayang kat situ, seat memang A+++ Yang menonton filem tu hanya aku dan Aliff, sepasang couple Korea dan omputeh sekeluarga. Gila betul. Padahal hari tu adalah tayangan premier. Kalau kat GSC Midvalley aku rasa cinema dah penuh sangat dah ni. Muahaha. Omputeh kat sini agaknya lebih prefer night party/clubbing daripada layan movie kat cinema :D


Aku suka gila filem ni. Best. Simbolik. Funny. Ada values. Sesuai untuk semua lapisan masyarakat.



Note: Aku tak suka English movie yang terlalu seram ganas atau yang terlalu bersifat romantik. Kalau yang romantik ni aku layan filem/drama Korea je. Comel dan tak over [walaupun stereotype ;p ]

Pic: thecia.com

18 comment(s):

Anonymous said...

cerita baru ye farah? cerita dia macam fairytale ke apa? teringin gak nak tengok since farah promote ni =D

p/s-eheh. cerita korea walaupun streotype, marathon jugak sampai habis 20 lebih episod. hehehe. diya tak habis2 lagi tgk boys over flowers ni farah. penat betul nak habiskan. tapi, nak habiskan jugak. ha ha

farah, s. on May 27, 2009 at 1:30 AM said...

cite dia psl mende2 kt muzium yg hidup waktu mlm. ahaha. farah suke cite mcm ni ;p

betul2. streotype pun tak kisah, asalkan pelakon hensem. ahahaha. diya, farah skip je part2 bosan esp yg part pakcik makcik tu. kalau tak skip, penat jugak la nak abiskan ;p

pRincESs_N on May 27, 2009 at 2:14 AM said...

aritu nk tgk..tp full..last2 tgk syurga cinta...

farah, s. on May 27, 2009 at 2:17 AM said...

full? meh dtg tgk kt sini. hehe. byk gila seat kosong

Kapten Luffy on May 27, 2009 at 2:57 AM said...

betul ker lawak x kering gusi?

aku ni bukan kaki wayang

haha

joegrimjow on May 27, 2009 at 3:18 AM said...

lom tgok
tp da dload

Abang Long on May 27, 2009 at 3:27 AM said...

Iklannya memang hebat. Tapi, Abang long sendiri sudah hampir 7 tahun rasanya tidak masuk pawagam ... rasa teringin pulak ... alahai ...hehehe

Yana Ismail on May 27, 2009 at 3:30 AM said...

huhuhu tak tgk lg..tp ramai kata best!mak aih dasyat tk dpt smbutan pe kat sana?heee..

p/s: mmg cite korea best;)huhu

Yana Ismail on May 27, 2009 at 3:31 AM said...

huhuhu tak tgk lg..tp ramai kata best!mak aih dasyat tk dpt smbutan pe kat sana?heee..

p/s: mmg cite korea best;)huhu

A.I.Z.A.T on May 27, 2009 at 8:08 AM said...

cite ni best kan farah?
saya dah tgk ari sabtu lepas,
tp sy rasa, yang 1st movie lagi bnyk scene klaka..sy rasa ar.
tp cite ni pn best gak.hehe.
awk dah tgk angels n demon?
cite tu x seram,dont worry.
best o,gi ar tgk..

take care..salam

DilOt on May 27, 2009 at 2:52 PM said...

siri 2 ni best gler x..sbb yg pertama pun dilot suke gak..

farah, s. on May 27, 2009 at 3:36 PM said...

monkey d luffy: tp kene betul2 fhm br rs kelakar ;p

joe: cite mcm ni best tgk kt cinema. haha

abg long: hehe. ape slhnye bw isteri sekali ;p

liyana: tu la psl yana. xde smbutan hoho

aizat: angels and demons? err.. bunyi mcm best. tp tak sume movie sy tgk kt cinema. mahal seh tiket kt sini. haha. nnt tgu download haha

dilot: yg ni pun dilot kene tgk. haha

Cikgu Ije on May 27, 2009 at 4:18 PM said...

setuju ng farah. drama korea yang romantik, sweet sgt2~ maybe sama ng budaya timur kat msia ni.

farah, s. on May 27, 2009 at 4:21 PM said...

true :)

Anonymous said...

hehehe. diya jenis tak sampai hati nak skip2 tau farah. kalau skip nanti, diya tak faham. jadi tak best pulak bila tak faham ni. lain la kalau ada orang teman tengok sekali dan dia boleh tolong explain cerita nya. huhu.

Jard The Great on May 27, 2009 at 5:38 PM said...

adik aku dh download crita neh.. hehehe..

besh lak tinguk wyg mase skit org kan? kan??

I_Hate_Lolipop on May 27, 2009 at 11:17 PM said...

aku suka english movie,berbaloi aku bayar Rm10.hehehe..korea terlalu tangkap leleh tapi boleh layan...

farah, s. on May 27, 2009 at 11:46 PM said...

i hate lolipop: heh? suka semua english movies ke?

diya: baiknye diya tak skip. farah nk tgk muke pelakon yg ensem je. part tak penting tak affect pun. haha

jard: mmg best. tp xmeriah pulak ;p

 

darlingfarah Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei