Oct 22, 2009

sleeping position

aku planned nak tido kejap tadi tapi tak jadi. masa aku paksa diri untuk lelapkan mata tu, aku perasan yang posisi aku tido adalah fetal position. biasanya setiap kali nak tido memang aku dah cuba tido ikut sunnah iaitu mengiring badan ke kanan dan tapak tangan bawah pipi. tapi alih-alih kembali pada fetal position tu juga -_-"

memang kebanyakan dari kita tidur dalam posisi tu kan? sebab aku baca somewhere katanya the most common sleeping position is the fetal position. walaupun kita akan bertukar-tukar posisi tidur pada satu malam, kita tetap ada satu preferred position. hmm actually sebelum aku datang kat auckland, aku tak tido macam tu pun. maybe sebab sini cuaca sangat sejuk. ditambah dengan sikap malas aku nak on heater. cet.

lagi satu unconscious habit aku, masa tido mesti kepal tangan kuat-kuat. kalau time kuku aku panjang sikit, mesti berbekas la tangan aku sebab genggam kuat sangat. haish macam-macam ah.

apa yang penting, aku tak tido buas ok. perlu ke statement ni haha [pic: flickr]

14 comment(s):

farah on October 22, 2009 at 3:50 AM said...

nasib baik jenis tak lasak,

kang tak pepasal boleh jatuh katil.

ekkeke.

moment on October 22, 2009 at 4:43 AM said...

kepal2 tgn smpi ade bekas kuku? erkh!

Abang Long on October 22, 2009 at 8:09 AM said...

Tidur ayam ?

Anonymous said...

aku kalau kesejukan akan ketap gigi time tido

bunyi dia seram wei... mak aku pun tegur dulu

haha

~ mizzAmy ~ on October 22, 2009 at 3:20 PM said...

akak tak sempat perasan lah position tidor akak cemana. hahaha... sebabnya, skang ni dah senang nak tido. letak kepala je, terus hanyut di buai mimpi. time study dulu, susah gak nak tido.

sama lah kita, tak tido buas. kekadang, bila terjaga je. rasa cam position bantal tuh sama dan cara mengiring pun sama je.

IamYonna on October 22, 2009 at 4:32 PM said...

erk? kepal tangan? motif? HAHAHAHA. yonna selalu tidur mmg mengiring kanan dgn tgn kat pipi hehe.

ehh perlu ok statment tak tido buas tu :p kurang2 selamat kalau lepas ni ada org nak tido sebilik ngan farah heee

Anonymous said...

uhu, kalau Farah ada habit kepal tangan masa tido, diya lak suka sentuh dinding tak tahu nape. Tapi rasa nya habit keturunan kot, sebab mak diya pun suka wat gitu. Huhu

Faizal@poyan on October 22, 2009 at 7:47 PM said...

salam farah..

emmm tak apa tido mcmna pun cuma klu tido sambil berjalan tu yg bahaya

DilOt on October 23, 2009 at 4:35 PM said...

biase org kepal tgn mcm geram kat sesuatu...

dilot pn xperasan tido mcm mana,,hehe..

farah, s. on October 24, 2009 at 12:15 AM said...

farah
nasib baik. fuh. haha

moment
erkhhhhhhh??

abang long
tidur ayam itik dll :p

fattchin
grrrr. sian bini ko nnt weh. haha

mizzamy
bagus2 tak tido buas :)

yonna
waahhh bagusnye yonna! kagum2. ehehe

diya
farah penah dgr psl ade org tidur kene sentuh dinding. kalau tak silap same ngan umi farah. hehe

faizal
salam. haha nasib baik tak

dilot
hehe. nnt2 perasan kot.

Mac Attack on October 24, 2009 at 12:28 AM said...

ZzzzZZZZzzzzz...nak tido....

tapi..ZzzzZZZ..Graveyard>>>>>>....
Hi..what would yo like?
Is that takeaway..or have here?
ZZZzzzzZZZZ

farah, s. on October 24, 2009 at 12:31 AM said...

are u okay darl??? kesiannyeee :(

Nadia on October 24, 2009 at 5:17 AM said...

kepal tangan? first time dengar..huhu..nadia kalau tidur selalu lipat/bengkokkan kaki. bangun2 je jd cramp giler.hahahah..

~Rie~ on October 24, 2009 at 10:39 AM said...

Tido buas??? Ganazzz!!! Ahaha gurau jer... saje singgah disini sebentar...

 

darlingfarah Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei