Mar 5, 2010

lipstickkke


lipstick ada banyak jenis. satu, moisturizing lipsticks. bila pakai lipstick jenis ini, tak payah nak sapu lip balm dah aku rasa. sebab dia memang ada pelembap. sesuai untuk orang yang mempunyai bibir agak kering. aku pernah beli lipstick jenis ni dulu-dulu. tapi aku tak suka. entah, tak best je.

dua, lipstick jenis matte. oh ini adalah my ultimate favourite. lipstick jenis matte adalah tidak berkilau. kalau pakai, kemas je kat bibir kita. tak senang tanggal. umi aku pun sangat suka lipstick jenis ini. mana tak tumpahnya kuah kalau tak ke nasi [tetiba].

tiga, jenis satin/sheer. memang glossy dan berkilau-kilau. eceh. memang nampak cantik kat bibir tapi aku tak berapa suka sebab rasa macam bibir berminyak je. haha. lagi satu, ianya cepat pudar/hilang. tapi kalau orang yang suka touch up sentiasa tak kan ada masalah pun untuk pakai lipstick jenis ni :p

ada banyak lagi contohnya frosted, cream etc etc. tapi aku tak pernah cuba lagi. [pic: koleksi peribadi :p]

 

darlingfarah Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei