Mar 5, 2010

politeness

sejak balik malaysia ni, to be exact, sejak balik ipba, mulut aku hari-hari komplen. hari-hari tak puas hati itu ini. hari-hari pms. bukan aku sajalah, roommates aku pun sama. haha. susah jugak kalau pergi oversea ni. manusia cenderung nak compare and contrast pasal sesuatu. tapi, we cant help it. contoh isu;

politeness.

susah sangat nak jumpa manusia yang betul-betul polite kat malaysia ni. masa aku kecik-kecik dulu aku pernah terbaca la pasal orang luar/omputeh suka datang ke malaysia kerana rakyat malaysia bersopan santun dan berbudi bahasa. huh what? nak menangis aku baca statement tu. because it is not true. yes, tak semua yang rude. ada je yang baik dan bersopan santun, contohnya aku. tapi populasi manusia-manusia kurang ajar ni dah berlebihan kat malaysia [aku rasa].

 

darlingfarah Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei