May 11, 2011

atas atau bawah?

dulu masa muda-muda remaja, aku suka pakai eyeliner bahagian upper eyelid. lepas tu macam sangat tak suka untuk pakai bawah mata. nampak scary dan tak sesuai. maybe masa tu masih muda kot. tak boleh nak dramatik sangat.

upper eyelid
sekarang, kalau tak garis bahagian bawah mata memang tak sah! hari-hari pergi sekolah pun pakai eyeliner bawah mata ok. nak bagi effect garang. 

bottom

so far, dah macammacam jenis eyeliner aku guna. dari yang mahal sampailah ke murah. akhirnya, aku jatuh cinta pada eyeliner yang paling murah, iaitu elianto. kalau time sales dapat dalam rm13++ sahaja. jenis mechanical, bukan pensel biasa tu. dia ada dua jenis, satu yang biasa, satu yang jenis serong. aku suka yang serong. senang nak pakai. boleh buat garis tebal dan garis nipis. warna hitam dia pun cantik. 

actually benda-benda cantik ni depends pada orang juga. tak semua barang mekap yang cantik pada someone akan cantik pada kita juga kan?

5 comment(s):

Anonymous said...

suka eyeliner avon..blackest black.

~ mizzAmy ~ on May 16, 2011 at 5:01 PM said...

yes. akak setuju. mcm akak plak, jenis muka berminyak. so, yg elianto tu tak leh tahan lama utk akak. me prefer MAC. sukaa....

Syima Syaz on May 16, 2011 at 11:06 PM said...

yeeee suka2...sama2...saya pun suka pakai elianto.tak comot...

murah pun murah, tahan lama dan kemas sgt..ramai tanya saya pakai eye liner apa...

Unknown on May 16, 2011 at 11:09 PM said...

I used elianto too...kalau solat...kalau cuti pakai e-tude..seharian pakai tak keluar pon...senang..tak yah touch up dah..haha

Nadia on May 17, 2011 at 2:08 PM said...

nadia pakai in2it. Kata waterproof tp tipu jek. Tak tahan lama la, lain kali taknak beli dah. Hahah. Elianto best ek eyelinernya? nanti nak try la. Tp ramai kata avon ok best.heheheh

 

darlingfarah Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei