Feb 15, 2009

Bridesmaid of the year

Saya prnh jd pengapit pengantin. Maybe pengapit pengantin pertama kat Malaysia yg plg sempoi. HAHAHA. "Tragedi" ni berlaku awal tahun 2007 kalau tak silap. Ms tu saya baru smpai rumah (dari KL). Abah ckp nak pegi umah cousin sy sbb ada majlis kahwin. Saya x expect langsung yg saya kena pergi majlis kahwin. Jadi, saya tak bawak balik even sehelai pun baju kurung atau baju2 yg sesuai. Gosh. My fault. Panik sekejap. Nak pinjam baju umi, tak boleh sbb singkat sangat. Saya ckp kat abah, umi, boleh tak saya pakai jeans dgn t-shirt since itu yang paling sopan. Abah dan umi kata x kisah.

Then, sampai sana terus makan2. HIK3. gelojoh. Tak lama lepas tu, ada orang kat bawah jerit, pengantin lelaki dah nak sampai. Dah bunyi la kompang2 tu semua. Kemudian, boleh tak, mereka2 ni (i mean pihak pengantin perempuan) terlupa akan satu benda, iaitu pengapit pengantin perempuan. Hadui. Diorang tak cari awal2. Masa tu saya tgh relax2 lah. Tgh main2 dengan Aleeya.

Photobucket

"Farah!!! Cepat naik ke pelamin. Tolong jadi pengapit Kak J!! Cepat!". OMG. Air muka berubah terus. ME??? OH NO. NO WAY!!! Saya buat bodoh je. "Farah!!!" Lalu ku jawab "Isk, Farah pakai jeans ni!! Tak sesuai la. Cari org lain la! Taknak. Taknak." Diorang dah makin panik. Pastu saya pandang muka pengantin perempuan (cousinku) pucat. Kesian la pulak.

Pastu, oleh kerana simpati, saya gagahkan diri jejakkan kaki ke pelamin. Huii. Dah la first time ni. Pakai jeans lak tu. Ya Allah. Malu. Saya tau la saya paling comel muda dan sesuai yang ada kat situ. Tapi nape la diorang ni boleh lupa nak cari awal2. Arghh. Tanganku ketar gila masa kipaskan pengantin. HAHAHA. Nervous kalah pengantin. Dah jadi pengapit tu, of course la gambar saya masuk sekali kan. Haiyaa. Pakcik yang jadik photographer hari tu pun gelak2 time dia tangkap gambar. Ceh. Orang kampung jangan cakaplah. Saya tau diorang ni tengah mengumpat saya. Arghh. Biarkan.

Lepas 30 minit macam tu saya bagi hint kat auntie saya suruh dia cari orang lain. Finally, ada la sorang hamba Allah ni tolong gantikan tempat saya. Berakhirlah kisah saya menjadi pengapit pengantin yang sempoi, berjeans dan bert-shirt merah.

Picture: Flickr.com

27 comment(s):

Nadia on February 15, 2009 at 11:05 PM said...

hahahah.Biar betul farah pengapit pakai seluar jeans? heheheh.. Tkkan takde orang lain or sepupu or sedara yang pakai baju kurung tyme tu?huhuhu..Klau nadia la, maunya lari masuk toilet tiba2, takut nya pasal...hahaha

Yana Ismail on February 15, 2009 at 11:05 PM said...

hi hi hi..dear, mesti ketaq lutut kan. yana penah rasa. ahaks. dah la lens kamera di mana2.cewah!tp yana agk lucky, ditanya bbrp hr sblm wedding. cian dear..hehe tp tkpe pglaman tu;)

Moral of the story : nak kawin, jgn lupa cop pgapit. haha ;P

farah, s. on February 15, 2009 at 11:10 PM said...

Liyana>> aah penah baca entry yana pasal pengapit ni. hehe. at least kalau tau awal leh la berdandan ke pakai cantek2 ke. ni x, jadi BAHAN pulak. hhahaha

farah, s. on February 15, 2009 at 11:11 PM said...

Nadia>> ya allah. betul nadia. haha. ms tu, sy sorang je yg "mude belia" yg ade kt situ. org lain sme makcik2 n budak2 kecik. tulah kan. nk dijadikan cerita isk isk. terpaksa lah... T_T

fsj on February 15, 2009 at 11:22 PM said...

haahha, cool gile farah. cepat upload gamba, kite nk tgk. hihih :)

farah, s. on February 15, 2009 at 11:25 PM said...

Hahaha. gambar ade kt malaysia xde dlm laptop ;p nk tgk kne dtg ke umah kt kelantan haha

*pil.tahan.sakit* on February 15, 2009 at 11:36 PM said...

hehe patut bagi alasan..sakit perut.. br boleh mengelak :D

farah, s. on February 15, 2009 at 11:39 PM said...

ikutkn hati mmg xnk, tp pengantin dh cuak... sian dia ;p

Nadia on February 16, 2009 at 12:39 AM said...

wawawa....farah seorang je yang muda belia, mesti la kene attack kan? huhuhu. Farah, nadia kan dulu teringin gila nak jadi pengapit tapi orang taknak pilih sebab kecik lagi. Jeles tgk orang jadi pngapit. Tak dapat jadi pengapit, jadi tukang pgg bunga manggar pun jadi la.wakakakka..

p/s: Sekarng tanak jadi pengapit. Malu.kui3x..

farah, s. on February 16, 2009 at 12:47 AM said...

hehe nadia. kecik2 dah teringin nk jadi bridesmaid eh? farah xpenah teringin pun. segan wooo.. haha. skang knp xnk lak? malu ea

Jie on February 16, 2009 at 2:10 AM said...

ooohhh....tak pernah terbayang
dan entah berapa cupak org dok mengata lepas tu...

kesiannya...

Yana Ismail on February 16, 2009 at 5:33 AM said...

hi hi hi..makcik2 tu mesti mgumpat. ah!pedulikan. kita niat baik. huhu..

tkpe, next time mesti ada ms nk berdandan..huhu

Kapten Luffy on February 16, 2009 at 7:15 AM said...

kalau aku kan best... hmmm... kalau ada bayaran sejuta ringgit jer aku terima... muahahaha

farah, s. on February 16, 2009 at 9:06 AM said...

kakjie>> tulah pasal T_T xpe2. mende dh lepas pun. heheehee

liyana>> mulut org mn leh tutup kan. haih. org tolong pun dh kire ckp baik :)

monkey d luffy>> demanding gile. haha

Bro Framestone on February 16, 2009 at 1:38 PM said...

bro xpernah jd pengapit..la nie tgh fikir sape la nk amik jd pengapit nie huhuhu

out of topic--> orang yg g bank nie kebykan org yg tengah kopak..yg xg bank je tgh byk duit..sebab teu dorg xg bank huhu

farah, s. on February 16, 2009 at 3:24 PM said...

framestone>> haha. betul jugak kn. tgh kopak sbb tu g bank. lol. oh. da nak kawin ea? ;p

Jini on February 16, 2009 at 5:00 PM said...

wah..

komfem ni jadi bahan umpatan org2 kampung. hahaha..

tak pun nnti kak farah kawin msti ada yg cakap, dia ni la yg jadi pengapit pakai jeans je.

hehehe.. sempoi ah kak farah!

en_me on February 16, 2009 at 5:31 PM said...

bestnyerr jadi pengapit ghitewww..

farah, s. on February 16, 2009 at 6:45 PM said...

genie>> org dh x ingt dh rsnye. lagipun majlis tu kt tnh merah. akak kt pasir puteh. mn org cam. haha

en_me>> huhu

Jard The Great on February 16, 2009 at 7:12 PM said...

aku pernah jd pengapit.. mase aku darjah 6.. hehehe..

farah, s. on February 16, 2009 at 7:52 PM said...

flower girl ea. awww comel.haha

farah, s. on February 16, 2009 at 10:37 PM said...

hehe. yep2. study :)

Nadia on February 16, 2009 at 11:42 PM said...

yup2..nadia masa kecik2 kan 'gila glemer sikit' wakakakaka. Dulu je la. Bila masuk form 1 tu, mulalah malu. Tgkk balik gambar masa sek rendah pgg bunga manggar, haiyoh malu lorr...Muka macam ape je...Tak layak..muahahaah..

farah, s. on February 16, 2009 at 11:46 PM said...

hahaha gile glemer ea. padanla. hehe. isk. jgn kt tak lyk. hehe. nnt mase ur siblings kawin, mesti nadia kene jd pengapit gk kn. haha

Anonymous said...

hehehe. tak penah jumpa lagi pengapit pakai seluar jeans. farah memang sempoi! =D

Admin on February 17, 2009 at 6:25 PM said...

klu jd pengapit ni. peluang nk jd pengantin cerah kak. haha

farah, s. on February 17, 2009 at 9:37 PM said...

diya>> hehe. isk. kalau tau awal2 mmg takkan pakai jeans tu ;p

ubey>> haha. mcm tu ea

 

darlingfarah Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei