May 16, 2009

sensei arigato!

"A good teacher is like a candle - it consumes itself to light the way for others."


Selamat Hari Guru/Happy Teacher's day kepada semua guru di seluruh dunia especially guru kesayangan saya, Encik Aminuddin bin Ismail. Encik Aminuddin? Macam familiar je nama tu. hahaha. Ye, ye, he's my beloved abah. Saya nak buat statement yg agak bias [lol]; Abah saya antara guru terhebat yang pernah mengajar saya! (^___^) Reasons;

First, abah saya cikgu Matematik dan pernah mengajar Maths masa saya form 3 (oleh sbb itu saya minat Maths sampai sekarang). Second, abahlah ustaz saya, dia sendiri mengajar saya mengaji dan bertilawah sejak saya kecik. Alhamdulillah, sebab abah sendiri yang ajar, saya tak banyak main sebab saya respect abah ^.^ Third, abahlah guru masakan saya. Fourth, dia cikgu art saya. Fifth, masa teacher's day next year baru saya cerita HAHA.

[Eh eh, macam entri hari bapa pulak]

Si A tu kerja apa? Cikgu. Cikgu jeee? Aih. penah dengar tak statement menghina macam ni. Memang gila annoying. Mengajar nampak macam senang. Tapi tak senang pun. Serius. Tu baru mengajar, belum masuk lagi fasa mendidik ke apa. Sila refer artikel ni Mu'allim, Murabbi, Mu'addib dan Mudarris. [special thanks to As] Jadi apa yg saya nk bgtau kt sini, tanpa guru, mungkin kita tak berjaya seperti sekarang. So, sesiapa yang masih narrow-minded pasal profession perguruan ni, please think twice before you say something.

Akhir kata, TERIMA KASIH, CIKGU!

Note: Gulp! Saya pun bakal guru. Taknak wish kah???

21 comment(s):

Zamz on May 16, 2009 at 2:55 AM said...

bakal guru gak ek

farah, s. on May 16, 2009 at 2:58 AM said...

ye, sy :D

As on May 16, 2009 at 3:26 AM said...

anda
best la part abah tu
kem salam abah umi
tingat la~

selamat hari guru buat bakal guru nih :D

Mira3dora on May 16, 2009 at 3:29 AM said...

rindu cikgu2 sekolaa :(

farah, s. on May 16, 2009 at 3:32 AM said...

As aha, thanks2. insyAllah akan ku sampaikan.

Cik Mira sameeee T_T

Jini on May 16, 2009 at 3:43 AM said...

abah kak farah, cikgu?? wahh patut la kak farah nak jadi cikgu. jini paling respect cikgu math. hehe. febret cikgu kat skolah pun cikgu math ngan add math. diorang buat math and add math tu jadi senang..

hehehe..

farah, s. on May 16, 2009 at 3:48 AM said...

yes, jini. aha, kak farah pun suke org terer maths ni. nmpk genius. hikhik

Kapten Luffy on May 16, 2009 at 3:54 AM said...

aku minat jd cikgu tp tak ada rezeki

farah, s. on May 16, 2009 at 4:08 AM said...

cube lg!

*pil.tahan.sakit* on May 16, 2009 at 4:31 AM said...

selamat hari guru...cikgu farah :)

*pil.tahan.sakit* on May 16, 2009 at 4:32 AM said...

oh and ur dad too..cikgu aminuddin :) happy teacher's day

filanastasia on May 16, 2009 at 4:41 AM said...

yup.. tanpa chegu.. PM yg memerintah negara pun tak akan ke mana.. ustaz yg berhujah pun perlukan guru sebelum boleh berdakwah.. apatah lagik kiter yg kerdil ini.. saya pun sgt rindu kat arwah ayah.. al-fatihah..

selamat hari guru untuk ayah kamu.. juga untuk kamu...

farah, s. on May 16, 2009 at 4:45 AM said...

piltahansakit thanks kamu! :)

filanastasia betul3. al-fatihah utk arwah ayah kamu. btw thanks for da wishes :)

Anonymous said...

farah, ayah farah sounds like sangat amazing. banyak benda beliau tahu. maths, art, food... oh my. suspect!

owh.

selamat hari bakal guru, farah.

heeee =D

farah, s. on May 16, 2009 at 5:01 AM said...

abah mmg byk bakat. haha. cume anak dia ni je tak dpt nk mewarisi semuanya. hehehe.

selamat hari BAKAL guru? comel. haha. thanks.

Cikgu Nort on May 16, 2009 at 5:11 AM said...

slmat hari guru

NurulFazzy on May 16, 2009 at 11:17 AM said...

selamat hari guru~

~ mizzAmy ~ on May 16, 2009 at 2:53 PM said...

ayah farah cikgu ker? so, selamat hari guru khas buat ur dad. best kan dapat bapa yg berkebolehan camtuh. ;)

farah, s. on May 16, 2009 at 4:47 PM said...

NOrt: thanks :)

saya Fazi: thanks juge ;)

mizzamy: aah. cikgu. hehe. btw thanks :)

Jard The Great on May 16, 2009 at 8:22 PM said...

anak cegku biasanya pandai2 kan? ehehe..

farah, s. on May 16, 2009 at 8:38 PM said...

haha ade research psl ni ke/haha

 

darlingfarah Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei