Jul 13, 2009

farah is a quiet young lady (o'connor, 2009)

aku dulu hyperactive. masa sekolah rendah, aku la paling bising, paling degil, paling talkative sampai pernah kena warning dengan english teacher aku. tapi kat rumah aku memang baik ehem ehem. form one sampai form three attitude dah okay sebab satu sekolah dengan abah, semua cikgu kawan abah, takut kena report. masa form four dan form five aku ke sester. dah ada mindset yang budak sbp semua pandai-pandai, baik-baik, dan attitude memang lain alhamdulillah. tapi bila masuk ipba, terus aku jadi senyap. masa foundation year, lecturer selalu nak orang yang paling senyap untuk jawab soalan. so, nama aku lah yang paling famous kena sebut. >.<

recently aku buat teaching practicum kat mt.roskill grammar school. sepanjang practicum week tu aku jarang sangat bercakap dengan marie o'connor [beliau in-charge untuk practicum ni]. dia je banyak bercakap. aku banyak senyum je. tapi right after aku mengajar english kat budak kelas dia, terus dia datang kat aku "omg, i'm so impressed. you have a very lovely voice bla bla, i'm so impressed! you know you're sooo quiet so i thought bla bla bla
but bla bla bla".

aku memang pilih untuk jadi senyap dalam crowd. aku dan aliff agak berbeza, dia suka bercakap, dan dia suka cakap secara detail. tapi aku, kalau boleh setiap yang aku cakap tu short and sweet. sebab aku tak suka bila orang tunjuk muka bosan atau annoyed bila aku bercakap. nanti aku jadi marah. so aku pilih untuk kurang bercakap dan hanya bercakap bila perlu ;)


Note: cuba teka mana satu aku? siapa betul dapat Taro Milk Tea. HAHA ;p (pic credit to: As)
Update: pemenangnya telah diketahui. heee ;p

24 comment(s):

Jard The Great on July 13, 2009 at 1:14 AM said...

tak dpt ar nk teka.. huhu.. aku mase SBP.. mmg pendiam. bile dah masuk alam keje.. aku jadi hyperaktif lak.. ahaha..

DaliaLiyana on July 13, 2009 at 1:16 AM said...

reward tak lumayan la...bgla kete ke....rumah ke...hehehe...bru smgt nak teka...hahaha...

fikrifayi on July 13, 2009 at 1:16 AM said...

yg tgh tepi free hair.. yeay.. milk tea.. lol

farah, s. on July 13, 2009 at 1:16 AM said...

hahaha terbalik lak kite ;p

farah, s. on July 13, 2009 at 1:24 AM said...

dalialiyana: makaih? haha. sy ni kedekut orgnye. mane leh reward best2 hahaaha just kidding

fikrifayi: ehem ehem fikri ade 3 org yg tepi freehair. yg tinggi sorg, yg rendah 2 org. ;p ;p

farah, s. on July 13, 2009 at 1:31 AM said...

haha fikri kak farah br perasan fikri ckp "yg tgh". so betul-lah. jom taro milk tea. hehe.

DaliaLiyana on July 13, 2009 at 1:52 AM said...

farah..its fr newzealand...hehe...tmpt u balaja kan??

farah, s. on July 13, 2009 at 1:54 AM said...

produk tu dr new zealand? serius ke? haha

chika on July 13, 2009 at 2:40 AM said...

eh u datang Brisbane tak bitau I
T________________T

Anonymous said...

Adeh. Mulanya macam ada kesukaran sikit nak cam sebab gambar agak blurr. Tapi, diya suspect yang tengah2, tepi free hair belah kanan die. Tapi err dah ada pemenang kan. Huhu. Melepas nak merasa taro2.

Wahah. Tak sangka lak Farah jenis quite gitu sekrang. kalau hypercative tu diya percaya ah. Tapi, kebiasaannya akan jadi gitu lah. Kalau dulu kita aktif terlebih bila dah grown up sikit kita akan banyak diam. Macam diya jugak Farah ni ye =D

farah, s. on July 13, 2009 at 3:01 AM said...

fikri: xnak claim ke? hahaha

chika: haha. sorry chika, i tak pegi brisbane. i singgah je. hahaha. mmg nk jenguk chika tp chika mcm tak sihat ms tu, taknak ganggu ;)

diya: hehe. wah diya nye jawapan lg detail. hehe. so kene belanja jugak ni. haha. kt msia ade x taro? ;p
diya ingt farah hyperactive eh? ehe. kt dunia blog je kot. real life totally diff. i think diya pun sm kan? ;)

Kapten Luffy on July 13, 2009 at 3:36 AM said...

ko control cakap ker control ayu

haha

farah, s. on July 13, 2009 at 3:44 AM said...

dua dua tak ;p

messyremo on July 13, 2009 at 3:45 AM said...

hehe..btol2..

bercakap bile perlu,kalau tak org msti menyampah ngn kite..

Nadia on July 13, 2009 at 4:54 AM said...

yg tengah, sebelah kanan budak free hair tu kan? ;)

Biasa la tu, kalau dengan org yg tak berapa kenal memang kita akan jadi pasif sikit. Makan masa jugak untuk jadi baik..huhu

nadia dulu ms kecik2 pendiam. Terbalik pulak dengan farah.Tp nadia a bit hyperactive dulu. Rasanya kawan2 pun mempengaruhi jugak kan.Bila nadia grow up, kawan pulak dengan orang yg banyak cakap, so, terbnyk ckp jugak sikit2..huhu

p/s: wah...farah ada lovely voice. Kasi nadia dengr real sikitttt...ngeh3x

Yana Ismail on July 13, 2009 at 5:13 AM said...

hi hi hi..sebelah bdk free hair tu kan?ekeke..;)

kdg2 kita tend to keep quiet bila kat crowd..hehe n rapat n byk bckp dgn org yg close kita sahaja..that's normal dear..jgn risau;)

farah, s. on July 13, 2009 at 5:28 AM said...

messyremo: aah betul2

nadia: hee. tp frh kadang2 kronik gak la. wp dgn org yg dikenali, tp ttp senyap jugak. nadia byk ckp eh? hehehe. erh. lovely voice la sgt. rsnye kalau farah ckp english ngan ckp melayu, suara agk diff ;p

yana: hehe. yep betul3. ;) nasib baik normal, bukan abnormal. ahaha.

~ mizzAmy ~ on July 13, 2009 at 12:39 PM said...

aik... mr aliff nampak agak pendiam. assume from his piccas lah. but then, terbalik plak ekh?? diam itu lebih baik dari berborak about nonsense thingy. like me, bila berborak hal2 tak penting, laju je.... but when talk about something fact, contoh hal2 kerja ke, sepatah2 je yg leh jawab. hahahaha.....

farah, s. on July 13, 2009 at 2:18 PM said...

dia nampak pendiam. tp dia peramah. heheehee. so akak ni kt tmpt keje pendiam la ye? hehehehe

Anonymous said...

Hehe. Takpelah farah bab taro2 tu. Diya tak kisah tak belanja pun. Saje gurau2. Huhu

Diya hyperactive ngan family je. Ngan kawan2, diya suka behave sket. Huhu. Takmo tunjuk belang =p

As on July 14, 2009 at 7:00 AM said...

bagi can orang len jawab
haha

200% sure patik tahu mana satu kamu
ahaks

kamu...memang camtu la farah :D
as suka! dan sayang kamu :P

farah, s. on July 14, 2009 at 1:32 PM said...

ala.. as tak aci jawab la kan? hehehehe. nasib baik 200% sure, kalau salah mmg nak kene sekeh kihkihkih

as! sayang kamu jugeee ;)

Nedy Nadia on July 15, 2009 at 11:41 PM said...

"short and sweet"
cewah..leh jdk tagline nie...hahhaha

farah, s. on July 16, 2009 at 12:23 AM said...

bleh2 haha

 

darlingfarah Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei