Oct 9, 2009

weirdo

aku ada satu tabiat pelik. taktahu lah benda ni boleh dikategorikan sebagai tabiat ke tak. aku tak berapa suka tengok odd numbers. contohnya kalau aku login blogger.com lepas tu aku terpandang jumlah posts aku yang merupakan nombor ganjil, aku rasa tak senang. thats why kadang-kadang ada dua entri satu hari, sebab aku nak jadikan ianya nombor genap. contohnya kalau aku nampak 187 posts, aku nak make it 188.

sama jugak dengan nombor apa-apa sekalipun. nombor akaun dalam bank ke apa. aku mesti letak jumlah duit dalam nombor genap. time main game pun sama, aku takkan stop kat level 13 ke 17 ke. harus 12, 14, 16 etc. cuba tengok tarikh lahir aku, 22/11/1987. kalau aku ada superpower, aku nak tukarkan ia jadi 22/12/1988 boleh?

haish. aku sorang sajakah ada perangai gini?


15 comment(s):

Anonymous said...

Farah, kita samaaaaaaaa!!! Hahaha. Terutama yang perenggan pertama tu lah. Diya baru je jadikan bilangan blog post menjadi number genap [ataupun dua digit adalah nombor yg sama - contoh 55, 77, 99]. Diya ingatkan diya sorang je ada masalah dengan nombor2 nih, rupanya boleh geng dengan Farah jugakkkk =D

Tapi, belum sampai tahap nak tukar tarikh lahir. Hehe.

pRincESs_N on October 9, 2009 at 2:06 PM said...

1st time N jmpe org x ley tgk odd no...

~ mizzAmy ~ on October 9, 2009 at 3:12 PM said...

aiseyh... pelik sangat nih. belu pernah lagi jumpa spesis cam farah ni. hehehehe...

akak, bab2 nombor nih cam cepat nor terkesan dengan nombor 7. tuh jer la. :P

cheryna zamrinor on October 9, 2009 at 3:21 PM said...

sha plak tak suka tgk even...mesti nak odd juga...cuma tak suka tgk benda yang lopong, macam bila tak low satu tapak or tak harvest setapak kat game farmtown/farmville, kerusi tak susun sama banyak...mmg rimas..

farah, s. on October 9, 2009 at 5:19 PM said...

DK: hahahaha macam tak percaya yang ada orang macam farah jugak. boleh geng. tp yg blog post tu mmg tbb lah. mmg rs annoying kalau no. tu odd. haha :p

N: first time eh? hehehehe

kak amy: so skang akak dh jumpe lah spesies mcm ni eh. hahaha :D terkesan ngan no. 7? kire no 7 tu no fav akak la ye?

cheryna: wahh kita berbeza bab numbers :D :D cuma yg bab tak leh tgk benda yg lopong tu sama ngan kite jugak! rs rimas kan bile susunan tak sama byk. huhu

Anonymous said...

Kalau Farah perasan, archieves blog diya semuanya number genap. Sebab, setiap kali dia terlebih jadi number ganjil, diya akan delete mana2 entri yang takda guna simpan dia. Takpun, diya akan tahan nafsu tak update sampai bulan depan. Hahaha.

Anyway, cantik lah gambar kecik dekat scribler tuh, gincu warna warniiii =D

farah, s. on October 10, 2009 at 1:50 AM said...

diya. haha. lebih kurg la kite. kalau farah, nk bg nombor genap, samada delete entry ataupun tambah draft kosong. hahaha.

archives diya no. genap? nnt frh check. hehe

gmbr gincu tu comel kan? gmbr sendiri tak cantik mcm tu, haruslah pinjam gamba orang. hahaha

Anonymous said...

macam pengamal feng shui plak
haha

farah, s. on October 10, 2009 at 1:10 PM said...

hahaha. takde kene mengene ok :p

Cikgu Ije on October 11, 2009 at 2:38 AM said...

ini dipanggil person with odd number disorder. agagaga.

messyremo on October 11, 2009 at 5:04 AM said...

adoi..

ni penyakit pe plak nih?hehe

Jini on October 13, 2009 at 8:12 PM said...

boleh2.. nnti kak farah sama umur ngan jini kalau tukar jadi 88. heheh..

farah, s. on October 14, 2009 at 10:19 PM said...

ije: aggagaga :S

messyremo: penyakit cipte sendiri. haha

jini: hehe ye tak ye jugk eh :p

IamYonna on October 15, 2009 at 6:47 PM said...

err farah.mcm comel habit ni :p ngeee

yonna x penah jumpa lg org xleh tgk odd num HAHHAH.serius pelik. farah rasa mcm geram eh? :p heee

Merissa K. on October 23, 2009 at 11:34 PM said...

thats still considered an okay OCD symptom. heheh. i punya notes, kena atas plain a4 paper, kalau tulisan senget sikit je, kena buang paper tu and start all over again. sighhh.

 

darlingfarah Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei