Nov 4, 2009

tiada hujan emas di auckland, harap maklum

kat sini...
1. aku belajar macam mana nak habiskan duit pakai credit card. dan aku belajar macam mana susahnya hidup setiap hujung bulan sebab kena bayar credit card tu. haha.

2. aku dah mula belajar makan ikan. aku taktau kenapa kat malaysia aku lemah sangat dengan ikan. datang sini, tengok ikan rasa nakkkk! cuma satu jelah, aku masih tak dapat terima mcdonalds filet-o-fish. even bau dia pun aku tak boleh tahan &^%$#@.

3. aku belajar hidup berdikari ayam. eh tidak tidak.

4. aku belajar macam mana nak plan something contohnya vacation. tempat mana yang nak dituju, bagaimana nak handle kalau ada problem dengan flight company, backpackers mana yang murah, etc.

5. aku dapat kenalpasti siapa kawan waktu susah senang aku.

P7010249

pasal akademik, sudah tentu banyak sangat ilmu yang aku dapat. alhamdulillah. dan semoga susah senang life aku disini dapat bantu aku bila aku dewasa nanti [aku masih muda belia, belum dewasa lagi okay. haha].

aku sayangkan auckland. tapi bak kata orang hujan emas di negeri orang hujan batu di negeri sendiri. baik lagi negeri sendiri. [kat auckland ni takde pun hujan emas, hujan batu ade la. kalau ada hujan emas dah lama aku kaya ;p]

17 comment(s):

Jard The Great on November 4, 2009 at 11:03 PM said...

ikan sana fresh kot.. ehehe.. kalo nk ikan yg sedap BAEkk pny.. gi sabah.. ehehe

farah, s. on November 4, 2009 at 11:05 PM said...

boleh jadik. haha. sabah ade ikan fresh? yum2. hahaha

Nedy Nadia on November 5, 2009 at 12:56 AM said...

cam sedey je nk tgglkn auckland tu..
hehe

farah, s. on November 5, 2009 at 1:31 AM said...

:( :(

Nadia on November 5, 2009 at 1:40 AM said...

sedih kan bila kita dah lama stay kat satu tempat lepas tu kene pergi tempat lain. huhuhuh

p/s: rasa macam pernah tengok gambr tu dulu2. Ke ni versi terbaru sekali?hehe

farah, s. on November 5, 2009 at 1:45 AM said...

terharu nadia ingt lg gmbr tu T_T hehehe. betullah gmbr dulu2 tulah. ade satu je gmbr yg ade tulis auckland tu. haha. sebelum blk mmg kene tngkp gmbr byk2 kt situ :p

^PENGEDAR SHAKLEE PUTRAJAYA^ on November 5, 2009 at 1:00 PM said...

mcdonalds filet-o-fish
penah menjadik peberet mel satu
tika dulu..skg taktau nape jd kurenggggg
uhuhuhuhuhu

Qistina on November 5, 2009 at 2:46 PM said...

wahh byk pengalamn farah timba.. :)

Abang Long on November 5, 2009 at 3:04 PM said...

Bawalah pulang seketul batu dari Auckland. Buat kenangan. Kalau tak mahu simpan, berikan kepada Abang long. Sebab, Abang long tidak berkemampuan untuk keluar negara.

~ mizzAmy ~ on November 5, 2009 at 3:06 PM said...

bila flight balik mesia? akak teringat kawan akak, dia kemain excited nak balik mesia masa kat uk. tuh pun setahun je kat sana. if banyak2 tahun cam farah, maybe lah dia ada rasa sayang nak tinggalkan uk.

Tepi Sungai Batu on November 5, 2009 at 3:28 PM said...

Salam ziarah dari Pak Man,
Secantik mana negeri orang tak kan sama dengan negeri sendiri.

FishyMilky on November 5, 2009 at 3:36 PM said...

hehehe.. nikmati puas2... nnt balek msia.. berbakti utk ngra pulok..

ehheeeeeeeeeee... kite pon xde hujan emas farah.. kalo x kaya laa...

tiap2 hari ujan kat um nih.. hehehe

Anonymous said...

hehehhe...U mmg tempat mengenal sahabat sejati. sebab memasing jauh dari mak ayah. maka hanya kengkawan je tempat mengadu.

Anonymous said...

sy pun sama,ikan kat mcd mmg tak elh telan..
bau tak leh blah...

Anonymous said...

Duduk jauh dari family memang banyak benda baru boleh belajar. Alhamdulillah dh nak balik pun dia =)

IamYonna on November 6, 2009 at 8:43 PM said...

time flies.farah dah nak balik pun. heee kenal farah, time farah err baru fly kot. first entry yg yonna baca time farah bertunang tu hehe

Jini on November 6, 2009 at 11:02 PM said...

klau tiba2 ada hujan emas, nnti jgn lupa collect emas tu byk2 eh.. pas tu belikan jini ipod.. haha..

 

darlingfarah Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei