Apr 11, 2011

baju pengantinku musnah

ok ini bukan main-main. ini kisah benar. last weekend aku jumpa makcik tukang jahit baju. dia kata sudah siap dan suruh aku try baju tu. ok so aku pergilah. hati berbunga-bunga membayangkan baju cantik itu. sekali dia keluarkan baju tu, zapppppp menyirap darah aku. buruk seburuk-buruknya! tapi aku tahan dalam hati, taknak kurang ajar. aku cuba pakai baju tu, cuba pujuk hati aku untuk terima ia. tetapi tak boleh sebab memang terlalu teruk dari pelbagai aspek.

balik rumah, aku slow talk dengan umi. risau juga umi marah. actually umi pun sependapat dengan aku. dia pun mengamuk bila tengok baju tu. and i told aliff and abah too. mereka juga tak puas hati (note: biasanya abah jarang marah-marah kalau melibatkan hal macam ni). so sekarang ni, aku terpaksa guna plan b. plan yang baru digubah. aku dah buat keputusan nak pakai baju yang dah sewa dengan butik pengantin walaupun warnanya tak berapa nak matching. biarlah, janji ada.

aku boleh agak, tailor tu jahit last minute. kualiti takde, design pun memang ke laut. masa discuss dengan dia sebelum ni, kononnnya ini boleh buat, itu boleh buat. cakap tak serupa bikin. yang membimbangkan aku, baju nikah aku pun aku dah hantar pada dia. tapi belum siap, err actually belum start pun lagi. sekarang aku dah decide nak ambil balik kain baju nikah aku. i dont care! majlis aku tak lama dah, bila kau buat &*^%$#@ macam ni, memang sangat-sangat-sangat menyusahkan aku. 

10 comment(s):

Lemon on April 11, 2011 at 1:17 AM said...

alahai, kesian u.

u go, girl! yang penting sekarang u amek balik kain baju nikah u tu.

stand up for ur right~

adventure mama on April 11, 2011 at 1:42 AM said...

takotnye..saba2 ek...tu la takot jugak kalo anta kat tukang jahit yang bese2 kan...Tape..steady gal okayy...:)

pika pikah on April 11, 2011 at 1:43 AM said...

ala, kesiannya farah. teruk sgt ke bju tu? put up some pics, nak tgk bleh?

hopefully despite all these the wedding will go smoothly. dugaan org nk kawen ni hehe. sabaq ye. slalu2 la tipon alip borak2, menghilangkan risau...

KV on April 11, 2011 at 1:35 PM said...

ayoyo..mmg stress ah gituh!

Anonymous said...

lor..buleh plak cenggitu. da tau org nk pakai utk mjlis. bukan saja2. amik je balik kain yg lum jht tu. hantar kat tailor lain sementara masih ada masa

As on April 11, 2011 at 6:40 PM said...

bagusnya farah sebab senyap je tak komen pape...huu

erm better amik kot hantar kat lain..

As on April 11, 2011 at 6:40 PM said...

bagusnya farah sebab senyap je tak komen pape...huu

erm better amik kot hantar kat lain..

farah, s. on April 11, 2011 at 7:35 PM said...

anis: dah amik dah. lega sangat. thanks babe!

iedchan: itulah. taknak dah jahit baju dgn dia next time

pikah: baju tu sangat embarassing. malu nak upload :(( anyway thanks pikah!!!

kv: :(((

azlin: nk pakai utk sanding kot. tp selama ni dia jahit baju sanding elok je. tak faham betul. huhu

as: sbb kalau farah dh buka mulut, memang confirm akan jadi kurang ajar gila2. so better senyap.. hehe.

rose on April 11, 2011 at 9:06 PM said...

sabar farah..kadang2 benda mcm ni memang xley nk jangka..sy pernah berada dlm situasi mcm tu cme kes je berbeza..

nsb sempat amik..xpe..pasni tailor untuk baju nikah mesti yg terbaik nyer.. =)

farah, s. on April 11, 2011 at 9:21 PM said...

aah. mmg sgt tak dijangka. selama ni macam takde dugaan sgt time buat persedian kahwin ni. makin nak dekat ni, makin banyaklah dugaannye.

 

darlingfarah Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei