May 9, 2011

wedding cake

aku nak tanya, fondant cake tu sedap kah? dari segi kecantikan, memang dia menanglah. tapi bab rasa tu aku tak tahu. untuk majlis nanti, aku kena tempah tiga biji kek. satu sebagai hantaran perempuan, satu hantaran lelaki, dan satu lagi untuk acara potong kek. sekarang tengah pening nak tempah kat mana. aku tak suka kedai kek kat pasir puteh tu sebab kek dia tak sedap. kalau kat kota bahru pula agak jauh la nak pergi pick-up. sekarang ni tengah cari kedai kek yang ada delivery service. 

semalam masa kat sekolah, ada lah someone datang jual kek sempena hari ibu. ada satu kek tu namanya fair lady (chocolate cake dan ada krim). sangat sedap ok! then aku sms tokei kedai tanya pasal delivery. memang dia ada hantar ke pasir puteh dan sekarang ni kedai dia tengah ada harga promosi untuk sesiapa yang tempah untuk majlis perkahwinan. untuk kek hantaran, aku rasa tak ada masalah nak tempah. cuma untuk kek dua tingkat kalau boleh aku nak yang lawa sikit. so maybe khamis ni singgah kedai dia (kat bachok) tengok pilihan kek yang ada. 

source: google

aku ni pembenci icing. kalau boleh takmau kek icing yang rasa macam berminyak pelik tu. gulp!

10 comment(s):

Anonymous said...

lawa kek ni..

farah, s. on May 9, 2011 at 8:24 PM said...

sweet je kan :D

LisaLisut on May 9, 2011 at 8:37 PM said...

fondant kek mmg undeniably lawa. tapi..adik i yg budak perhotelan and penah masuk kelas kulinari kata..kalau u tgk proses pembuatannya u tak lalu nk makan kot.hahaha.i suka tgk tp tak suka makan.depends pd yg u order la kot.ade yg sedap n bersih ok la.tp i jenis terbyg how they uli doh2 fondant tu.ngeee.

cake biasa pn ade je yg lawa.sdap utk makan juga.fondant kalau nk makan ade yg tak berapa sedap.hee

farah, s. on May 9, 2011 at 9:37 PM said...

thanks lisa. i mmg ade zero knowledge pasal kek ni. huhu. hmm mcm tak guna jugak kalau lawa je, tp tak sedap. kena decide betul2 ni

Super Ummi on May 9, 2011 at 10:30 PM said...

cantiknya kek tu... kalau dapat.. rasa nak simpan je... tak nak makan.. hahaha..
Hmm, btul2.. kene decide kek yang cantik dan sedap... Share sikit kedai kat bachok tu kat mane.. hee..

farah, s. on May 9, 2011 at 11:04 PM said...

saya pun tak pernah ke sana lg. nnt kalau dh pergi, sy petakan ya. hehe

As on May 10, 2011 at 3:41 AM said...

hehe uli sesungguhnya fondant neh sebab keras. cantik. yes. tapi takyah lah susah nak potong dan telan. :)

Atikah Azmidi on May 10, 2011 at 4:28 AM said...

penah mkn fondant cake, dan rasanya x best...

~ mizzAmy ~ on May 10, 2011 at 3:17 PM said...

fondant cake kat SR murah jugak dear and cantik. cuba try usha.

farah, s. on May 10, 2011 at 8:02 PM said...

as: haha as dah kate takyah :p

atikah: tak sedap eh? mcm tak guna lah beli fondant cake. huhu

kak amy: really? tp sedap tak? huhu

 

darlingfarah Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei