Aug 25, 2009

cerita hari ini

apakah yang anda sedang lakukan 30 minit yang lalu? turun bukit mencari taro milk tea sebagai juadah berbuka puasa. masih lagi didalam bas ketika masuknya waktu berbuka. jadi, berbuka dengan sekeping kitkat. have a break have a kitkat.

dua jam yang lalu? berada dalam kelas education 348: the reading process. serius bosan. macam-macam kartun aku lukis kat page belakang buku. lepas tu lecturer suruh cerita pasal pokok. what the ? aku takde kenangan istimewa dengan pokok ok -_-'

wedding kakje

lima fakta tentang anda? internet addict, pengkomen blog yang tegar, suka gelak walaupun tak lucu, sudah bertunang dengan seorang jejaka jepun [hahahaha] dan seorang yang panas baran [serius panas].

tahun depan mungkin anda?
sedang makan-makan keropok goreng cicah sos cili bersama adik-adik dirumah pada waktu petang. kemudian menyakat aleeya atau nadiah sampai mereka menangis-nangis. haih. bahagianya spend time dengan keluarga.

perkara yang selalu orang tak percaya tentang anda?
aku ore kelate. tapi ghama oghe ghoyak aku buke mace ore kelate. kato aku ni oghe johor la, oghe kl la, haish. demo kato slang aku pun tok bunyi kelate. aku meme kecek kelate denge femili jah. denge oghe laing heh tok beso kawe.

pic: flickr ♥

25 comment(s):

^PENGEDAR SHAKLEE PUTRAJAYA^ on August 25, 2009 at 8:13 PM said...

perkara yang selalu orang tak percaya tentang anda? aku ore kelate. tapi ghama oghe ghoyak aku buke mace ore kelate. kato aku ni oghe johor la, oghe kl la, haish. demo kato slang aku pun tok bunyi kelate. aku meme kecek kelate denge femili jah. denge oghe laing heh tok bese kawe.

kito serupo!!!

Jard The Great on August 25, 2009 at 8:49 PM said...

ehehe.. pandai farah carik gmbr..

farah, s. on August 25, 2009 at 8:55 PM said...

anggun
hahaha. yay leh geng :D

jard
hehehehe :D

Nedy Nadia on August 25, 2009 at 10:55 PM said...

ngan i, u ckp loghat pe?
hahhaha

farah, s. on August 25, 2009 at 11:01 PM said...

i cakap KL campur ganu :D

Cikgu Ije on August 26, 2009 at 12:43 AM said...

haha. even ije hok duk ngaji di klate ni pun ado dok cayo ije ore klate. padahal duk kecek klate sokmo dale kelah. lagi2 budok junior. pelik sunggoh.

momentinlife on August 26, 2009 at 12:54 AM said...

aku suka pokok!~ =p

Yana Ismail on August 26, 2009 at 1:52 AM said...

hik hik..yana dpt bygkan penuh kertas tu farah conteng2..ahaks..lagi2 klas reading process? wahaha..dasyattt...mau tido yana tu..ahaks..

samala yana main conteng2 td..ahaha

seorang yg panas baran?ye ke?cm tk caye je..huhu ayu sopan lemah lembut je yana tgk..;)

13may on August 26, 2009 at 2:19 AM said...

selamat berpuasa farah :)

Anonymous said...

4 dari 5 lima fakta tentang diri Farah tu, diya percaya. Tapi, yang terakhir macam kurang percaya. Huhu.

P/s-Good luck untuk test esok ye ;)

Nedy Nadia on August 26, 2009 at 3:41 AM said...

mantop!!
cayalah farah....

muahahhaha

farah, s. on August 26, 2009 at 3:51 AM said...

ije
pelik2. mungkin generasi kita kurang pekat loghat kelatenya. hahaha

momentinlife
boleh la ko tolong wat essay utk aku. hahaha

liyana
sangat bosaaan. selama ni farah tak penah bosan pun huhu. maybe sbb arini lapo+penat kot. haha yana pun main conteng2 gak? takpe, conteng2 result power :D
ayu? hahaha.

diya
first of all thanks :D
tak percaya pasal panas baran tu eh? hahaha. kenapa tak percaya ni -_-'

nedy
kannn??? hahahaha

messyremo on August 26, 2009 at 4:30 AM said...

hehe..

pokok?
adess..mati akal aku di buatnye~~

farah, s. on August 26, 2009 at 4:35 AM said...

tau takpe -_-'
haha

farah on August 26, 2009 at 4:58 AM said...

err,
bila mao kawen tu?

:D

Nadia on August 26, 2009 at 5:05 AM said...

heheh..First time farah berkomunikasi dalam bahasa kelantan dalam blog..hehe..Ada best fren nadia ni org kelantan jugak tp disebabkan dia tak pernah cakap kelantan ngan kitorang, orang2 lain tak percaya dia org kelantan.

aishh, ni mesti bosan giler kan sampai conteng2 gambar kartun kat belakang buku. Nadia kalau bosan, nadia 'sign' banyak2 sampai penuh satu page. Sebab tak pandai lukis kartun kot. Kalau pandai lukis, memang lukis kartun kot..hihihi

p/s: gud luck for ur test. Ni mesti result power punya la ;)

Yana Ismail on August 26, 2009 at 10:32 AM said...

wah..kagum kagum..tak pernah bosan sebab kita minat kan?:)ehehe...tp bila bulan puasa..lapo penat..jadi bosanla kan..hehe

result power?haha mana ada..tkdo makno eh dear..ahaks;)

errr..ayula..tak percayalah tu..huhuhu

~ mizzAmy ~ on August 26, 2009 at 2:27 PM said...

farah tang yg last tuh kita sama lah. yg akak lak, org ingat akak org penang atau org kedah. because i speak utara more than kelantan. cuma cakap kelantan bila akak bersama family dan bila akak berada di kelantan. untuk berspeak kelantan di KL, it's a big NO... tak tahu kenapa. maybe sebab akak dah terbiasa kot. hehehe

♥ Teacher Nonoi ♥ on August 26, 2009 at 2:45 PM said...

Serious tak faham apa farah cakap ni.. masyaAllah,teruknya kak noi..

aku ore kelate. tapi ghama oghe ghoyak aku buke mace ore kelate. kato aku ni oghe johor la, oghe kl la, haish. demo kato slang aku pun tok bunyi kelate. aku meme kecek kelate denge femili jah. denge oghe laing heh tok bese kawe.

Yang ni tag ke ape? Hihihi..cam menarik je..

KakNoi..cam biasa le..nak gi cari cake petang ni =P

IamYonna on August 26, 2009 at 3:58 PM said...

bila farah sebut pasal taro milk tea,mesti yonna teringat chika! hahaha sedap sgt kahhh?

eh i percaya u org kelantan :p ecehh hehe.

Faizal@poyan on August 26, 2009 at 7:32 PM said...

salam farah..
selamat berpuasa dan mudah2an ramadhan kali ini membawa keberkatan untuk farah...

farah, s. on August 26, 2009 at 7:56 PM said...

farah
lmbt lg -_-'

nadia
hahaha first time eh? farah pun tak perasan.. btw nadia phm ke farah tulis ape tu. hehehe. farah bosan kalau farah penat. biasanya tak. tp ari tu mmg thp maksimum ah. nadia sign2? haha tu mesti lg penuhhh. hahaha. thanks for the wish. alhamdulillah test tu not bad. tp result tatau nk ckp -_-' haha

liyana
hehe. mmg sebelum ni lecturenye best. mmg engage jugaklah ngan lesson tu. haha. tp semalam tetibe je bosan yg amat. huhu. takdo makno? hah slang nogori dah keluar. hehehe

mizzamy
tulah, sy tgk akak pun tak mcm ore kelate. nmpk mcm org utara ehehe.

kaknoi
hahaha tag pulakk dahhh. hehe tu kelate nye loghat tu kak noi. heee. nk g cari cake?? sj je kaknoi ni, mau bg kite mengidam. haha

yonna
haa chika pun suke taro milk tea. eheh. sedappp. u should try one day. nnt2 kt KL muncul lah taro milk tea tu. hehehe. erh.. bagaimanakah anda percaya? tak penah dgr farah ckp live pun lg kan. haha :p

faizal
salam. thanks. u too

Nadia on August 27, 2009 at 4:28 AM said...

nadia faham ayat farah tu. Nadia ramai kawan baik dengan orang kelantan, mestilah faham.heheheh Meh nadia try translate

"Aku orang Kelantan tapi ramai orang cakap aku bukan macam orang Kelantan. Kata aku ni orang Johor la, orang KL la, haish. Mereka kata slang aku pun tak bunyi kelantan. Aku memang cakap Kelantan dengan family je. Dengan orang lain heh tak biasa aku."

Amacam farah, dapat berapa markah translation di atas? HEHEHEHEH!!!

Nadia on August 27, 2009 at 5:48 AM said...

kak noi: Tag? hahahahaha, kelakar la kak noi ni :D

farah, s. on August 27, 2009 at 10:17 AM said...

nadia
fuyohhhhhhhhhhhhh mantap betul. farah bg 120%. haha. bleh ah pasni kahwin ngan ore kelate. hehe jgn marah :D
tulah, kaknoi kate tag. tergolek2 farah baca. heheheh

 

darlingfarah Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei