Jan 30, 2011

baju nikah aku v.2

semalam pergi kota bharu survey-survey doorgifts, bunga pahar, paper bag dan etc. ada yang berkenan di hati, tapi banyak yang dah sold out. hish sabar jelah. jalan-jalan lagi area situ cari baju kurung moden untuk pengapit-pengapit tersayang. still, takde yang berkenan. better tunggu dan cari lagi sampai jumpa yang nak. ada cari kain net untuk veil. memang ada net lembut, masalahnya warna la pula yang tak ada. hish sabar lagi sekali. aku rasa macam kena pergi cari kat kl jugaklah jawabnya *wink kat umi*

so far yang aku beli semalam, sejadah untuk hantaran, hanger tudung yang bulat-bulat tu (ni takde kaitan dengan barang kahwin), deodorant (lols), kain lace untuk baju akad nikah dan etc. since aku decide nak tempah sendiri baju nikah aku, so aku bajet nak cari kain yang less than RM30 semeter. memang kena beringat, sebab later nak bayar upah tailor untuk 2 pasang baju pengantin lagi. wuuu!

alhamdulillah semalam jumpa kain yang affordable. lace biasa. tapi for me, dah ok sangat dah. umi pun approve. mula-mula memang aku plan nak beli chiffon manik, ada je kat saleem aziz harga rm30 semeter. murah dah, tapi bukan taste aku. aku berkenan chiffon RM200++ semeter. pengsan umi kalau aku beli yang tu.

sekarang ni tinggal nak cari satin untuk lining. design? aku rasa macam nak buat kurung biasa. tapi masih belum ada kata putus, nak kena tanya pendapat tailor juga. semalam aku lilit-lilitlah kain lace tu kat badan aku, pastu try tudung putih tu sekali. waaa sangat bling bling. it is so not me. lols. tapi betul juga cakap umi, nanti kalau aku pakai simple sangat orang taktau mana pengantin, sebab tertukar dengan tetamu. baiklah baiklah.

lace dan tudung nikah

0 comment(s):

 

darlingfarah Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei