Jan 19, 2011

preparation v.2

masa ke kl tempat first kami pergi ialah ke bright sail cawangan sg tua. thank god staff yang kerja kat situ ok (tak macam kat cawangan lundang, kb tu). tempatnya luas, ada macam-macam kelengkapan pengantin e.g accessories, fabrik, pelamin etc. aliff punya baju sanding utama dah settle, cuma accessories je tak beli sebab aku plan nak guna accessories yang dah tempah dengan butik pengantin. pandai-pandailah mix and match nanti. masa aliff try baju pengantin warna se-tema dengan kain yang aku dah beli, baru perasan inner satin dalam tu takde. nasib baik kat situ ada tukang jahit ramai, diorang siapkan dalam masa 20 minit je. so far baguslah servis dia.

aku cari veil untuk matchkan dengan tudung dan baju sanding, tapi frustnya takde warna yang sesuai. staff situ cadangkan aku jahit sendiri, beli je kain 1 1/2 meter. but still, takde warna yang match. sangat payah ok warna tu. rare sangat ke?? lols

kemudian cari baju melayu sulam untuk akad nikah. aku suka cutting baju melayu situ, orang panggil baju melayu moden. sayangnya lengan baju singkat sebab aliff tinggi. tema baju akad nikah adalah putih bersih, so kena pilih betul-betul supaya baju aku dengan dia match. aku taknak dia terbeli warna off white.

source: google

so status sekarang,

baju sanding lelaki: checked.
baju akad nikah lelaki: masih mencari

0 comment(s):

 

darlingfarah Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei