Jul 17, 2011

review: baju akad nikah

selepas kejadian aku tak puas hati dengan baju sanding aku yang ditempah dengan seorang tailor, aku telah hantar kain baju nikah kepada tailor lain. dan the result? sama juga. i hate it. aku ni tembam dan sememangnya tidak kurus, jadi tailor perlulah pandai untuk jahitkan sejenis baju yang boleh merampingkan aku. tak ramping banyak, sedikit pun jadilah. apa yang terjadi baju-baju yang ditempah tu menampakkan  aku lebih pendek dan lebar dari biasa, what the hell. 

IMG_1708

dua minggu sebelum majlis, aku tekadkan hati, aku nak cari baju kurung moden siap warna putih no matter what. kalau that time ditakdirkan aku dapat baju yang huduh jugak, aku akan redha sajalah. 

last sekali aku jumpa di satu kedai online. bila dah siap order dan bayar, peniaga tu called, katanya baju tu rupanya telah sold out. jadi dia offer aku pattern lain yang merupakan stok baru sampai, dan gambarnya belum diupload kat facebook dia. kalau aku taknak, dia akan refund. tapi aku malas nak fikir banyak, terus setuju walaupun aku tak tahu pun macam mana rupa baju tu. sangat risky kan???


IMG_1720

bila dah sampai dan tengok baju tu, aku terus jatuh cinta! then aku cuba pakai, memang padan dan tak perlu alter apa-apa. alhamdulillah. aku puas hati sangat!

7 comment(s):

Fariza on July 18, 2011 at 5:37 PM said...

cntiknya dear. ;))

~ mizzAmy ~ on July 18, 2011 at 7:53 PM said...

ya ampun. awk tempah baju sampai 2 kali ke? and baju beli siap much more better? tapi syukur lah sebab at the end puas hati juga.

farah, s. on July 21, 2011 at 2:24 AM said...

fariza: thanks :)

kak amy: aah dua kali. burnt gitu je duit saya. haha. tp tak kisah dah, yg penting baju ni ok sikit berbanding yg sy tempah tu

Cik NeyNa on July 25, 2011 at 2:49 PM said...

cantek nyer veil..kalau taknak pakai tudung macam tu..tapi just veil tu sajer bleh kan?

Anonymous said...

Beli kat mana?

Anonymous said...

Beli kat mana baju ni?

farah, s. on August 1, 2011 at 2:47 AM said...

cik neyna: veil ni unik sikit. tp boleh adjust je :)

anonymous: beli online. search galeri farida :)

 

darlingfarah Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei