Jul 11, 2011

review: tudung pengantin

aku seorang pengtidakgemar tudung awning, jadi aku pakai shawl sebagai tudung pengantin untuk ketiga-tiga majlis. shawl aku sangat simple, kain dari jenis chiffon jojet dan ada sedikit diamond biasa. sila lihat previous entry untuk melihat gambar tudung. sebenarnya, aku ada beli shawl benazer/pakistan untuk dipakai semasa reception. tapi bila last minute keduanya aku tak guna sebab susah nak pakai. 

kebetulan seminggu sebelum majlis aku ke KL. kononnya nak pergi shanghai silk store di jalan tar, dengarnya kat situ ada banyak shawl manik sesuai untuk pengantin. sedihnya aku tak jumpa pun kedai tu. last sekali terjumpa satu kedai ni, ada sangat banyak shawl jojet (plain) berdiamond. oh aku suka! pilihan warna pun pelbagai, dan paling penting boleh dapat harga super best. 

kelebihan pakai shawl jenis ni, sangat selesa, kainnya sedap dipakai dan senang dibentuk. cuma kena praktis lilit shawl sendiri, mungkin ada mua yang belum biasa pakaikan shawl pada pengantin. as for inner tudung, aku tak guna inner cotton biasa, ia panas dan menampakkan garisan pada tudung yang mungkin akan mencacatkan gambar. jadi aku guna custom made inner bermaterialkan cotton spandex dari fizza-closet. sangat best!

source: fizza closet

aku akui, pengantin yang bertudung awning akan nampak lebih kemas. tapi apakan daya, i look older bila pakai tudung jenis tu. haih. 

7 comment(s):

Syafiqah Takiyudin on July 11, 2011 at 8:43 PM said...

Me too, tak suka pakai tudung awning. Oh, nak kahwin dah. Congrtas sis. :)

Syafiqah Takiyudin on July 11, 2011 at 8:45 PM said...

Oh sorry. Dah lepas pun reception nya. Sorry. Congrats btw. :)

Unknown on July 11, 2011 at 9:23 PM said...

ekin pon x suke tudung awning....
nmpk panjang je muke yg kurus nie....
nak pkai shawl jugak
tp x jumpe lg mane shawl yg sesuai utk kawin....
huhuhuhuhuu....
bli shawl chiffon tue katne ea?

farah, s. on July 11, 2011 at 9:32 PM said...

syafiqah: hihi no worries. thanks!

ekin: i pulak kalau pakai tudung awning, muka bolat bertambah bolat. hehe. maybe belum jumpa yg sesuai kot. anyway i beli shawl tu kat jalan tar je. tak ingat nama dia. tp kat one of the arkeds.

cikFM on July 12, 2011 at 1:35 PM said...

awk cantik la pkai shawl tu.. muke sesuai.. kalau saya pkai pelikk je rase... huhuu

Diana @ BKKC on July 12, 2011 at 3:40 PM said...

saye kena pakai tudung owning..sebab mak sye ckp..kalau pakai tudung syria muka saye cam jemput2 penyek..dah lah idung pesek..huhu

farah, s. on July 21, 2011 at 2:26 AM said...

cik FM: hehe thanks :)

bila ku kata cinta: alahai.. kita rasa awak sesuai je kalau pakai.

 

darlingfarah Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei