Jul 9, 2011

review: contact lense

aku pernah review pasal contact lense dari korea sebelum ni. tapi semua majlis (akad nikah, reception, bertandang) aku tak guna contact lense korea. instead, aku guna freshlook. masa tu tengah sale di focus point. harga sekotak tak sampai rm40. so aku beli sterling gray, true saphire, pure hazel dan gray. aku bagi pure hazel pada hajar dan selebihnya aku pakai.

DSC00333-horz

gambar bertudung purple ni adalah semasa majlis bertandang di pekan. plan asalnya nak pakai true saphire, tapi pergh warna dia sangat biru. jadi aku pakai warna gray

DSC00279 modified-horz

untuk reception, akad nikah dan outdoor di pasir puteh aku pakai sterling gray. daripada apa yang aku perhatikan, sterling gray ni warna dia berubah mengikut warna baju yang kita pakai, lighting, dan mekap. contohnya masa malam akad nikah, warnanya nampak grey kebiruan (you cant really see it from the picture, sorry). dan masa outdoor, aku pakai baju warna silver dan hasilnya agak berbeza.

so far aku memang puas hati dengan contact lens dari freshlook. it is highly recommended. mengenai pemilihan warna, it's up to you. but if you want to look natural, i think gray or hazel maybe the best colour. dan bagi sesiapa yang tidak biasa pakai, jangan lupa sediakan eyemo. sebab mata akan merah dan berair kalau silap pakai. 

oh yes, jangan lupa pakai contact lense tu awal-awal. aku dah kena dua kali; semasa mekap akad nikah dan reception. masa tu makeup artist dah siap pakaikan foundation dan concealer, then baru aku teringat contact lense belum dipakai. nak tak nak, aku tebalkanlah muka minta mua berhenti sekejap sebab nak pakai contact lense. mula lah kelam kabut. yang selama ni boleh pakai dalam masa tak sampai dua minit, bila dah panik, terus ambil masa sepuluh minit nak siap pakai. aduhai. nasib baik mua jenis cool. 

9 comment(s):

farhana on July 9, 2011 at 10:25 PM said...

Ohhhh..tak pernah pakai lense..konpom mata berair2.

farah, s. on July 10, 2011 at 12:28 AM said...

takpe, praktis awal2. :)

NADIA RAJAMI on July 10, 2011 at 11:58 PM said...

nak try la pkai lense kaler2.. hehe

Diana @ BKKC on July 11, 2011 at 3:57 PM said...

slm kenal..
comey farah..tp dee tak biase pakai lense..bila pakai mase bersanding..haru jadinya..mata merha n membengkak..

farah, s. on July 11, 2011 at 7:32 PM said...

dea: sila2 :D

bila kukata cinta: salam :) o really? kesiannya. pakai eyemo tak?

Anonymous said...

Farah ni gorjes betul. suka tengok, hehe

tak penah try pakai contact lense, macam scary sikit bila tengok kawan2 pakai. huhu

farah, s. on July 12, 2011 at 2:53 AM said...

aigooo. dengan bantuan mekap, nampaklah sedikit cun berbanding biasa. kalau tidak.... *&^&%$ haha. anyway thanks diya.
farah pun takut camtu jugak sebelum ni, sekarang pun masih takut. tp hentam sajalah.hahaha

Cik Puan Mimi on July 14, 2011 at 8:09 PM said...

yeay! kte sameeee~ sterling grey by freshlook. awesome! high-five! hehe

~ mizzAmy ~ on July 18, 2011 at 7:51 PM said...

akak teringin nak pakai lense tapi takut lah nak masuk2 kan dlm mata. kuikuikui... tapi yg last sekali tu betul, sila lah pakai lense siap2 sebelum mekap. nanti kang, dah pakai itu ini. then mata berair segala bagai. tak pasal2 mekap rosak.

 

darlingfarah Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei